067-547-50-57 tatfood@ukr.net

Ринок альтернативного молока в Україні зростає. Центральні місця в програмах просування рослинної продукції до споживачів постачальники відводять сучасному ритейлу, водночас переглядають стратегії завоювання HoReCa.

Український ринок напоїв на рослинній основі, які за кольором, консистенцією та складом схожі на натуральне молоко, рухається останнім часом за аномальною траєкторією. Особливо вирізняється він на фоні західних ринків «ексклюзивною» динамікою обсягів виробництва та споживання. Ця аномалія обумовлена руйнівним впливом війни в Україні. Полягає аномалія в тому, що розміри українського і закордонних ринків змінюються не синхронно, а почасти навіть у протифазі. Хоча сам ринок так «рослинного молока» в Україні наприкінці 2010-х років виник саме завдяки впливу глобального Заходу.

До початку повномасштабної війни трендсетерами формування ринку рослинного молока в Україні, безперечно, були Європа та США. З 2022 року Україна випала з фарватеру світового ринку. І тепер за найголовнішим показником – розміром ринку – маємо упродовж останніх трьох років унікальний малюнок.

У 2022-2023 роках, коли світовий ринок швидко зростав, український впав і лише намагався піднятися. Проте тепер, у 2024 році в Україні він зростає, а на Заході пригальмував. Приміром, в США вперше за останні чотири роки продажі рослинного молока впали. Через несприятливі зміни у поведінці споживачів обсяг продажів цього напою за останні 52 тижні скоротився на 5,2% (за оцінками (https://nielseniq.com/global/en/insights/education/2024/alternative-milk-trends/) NielsenIQ від середини 2024 року).

«З початку великої війни український ринок впав, але зараз він знову активно зростає, причому швидше за ринок коров’ячого молока», – зазначає маркетинг директор компанії «Люстдорф» Наталія Веремчук.

🗞️Продовження статті: https://newfood.ua/2024/12/03/ne-zvuky-mu-pershyy-ohliad-rynku-roslynnoho-moloka/